Holos Coaching & Natuurgeneeskundig Praktijk

Terug naar jezelf


Wanneer en waarvoor Life coaching & Natuurgeneeskundige behandelingen

Life coaching is een vorm van persoonlijke begeleiding waarbij ik je ondersteun en begeleid in dit proces. Het helpt je bij het (her)vinden van je energie, motivatie en een goede afstemming op alle zaken die een rol spelen in jouw leven. Ik vertel je niet wat je moet doen, maar ik help je bij het maken van je eigen keuzes.

De combinatie Life coaching en Natuurgeneeskundige therapie gaat verder dan alleen maar het geestelijke en emotionele coaching. Natuurgeneeskunde zorgt er ook voor dat het spirituele en lichamelijke in balans wordt gebracht.  

Vaak liggen de oplossingen in je onderbewuste al klaar.

Door bewust te worden van je eigen lichaam en gedragspatronen, kun je met behulp van oefeningen en coaching gesprekken, leren de signalen van je eigen lichaam en geest te begrijpen.

Hierdoor leer je de signalen beter en sneller op te pakken en op den duur zelf tijdig in te grijpen, om de noodzakelijke veranderingen toe te passen of tijdig hulp te zoeken.

Life coaching kan je helpen om weer rust te ervaren en oplossingen te vinden, zoals:

  • Veranderingen die je leven ingrijpend kunnen veranderen

Zoals scheiding, ontslag, financiële zorgen. overlijden van dierbaren, ziekte, werkstress, relatie problemen, Burn-out klachten.

Somber en neerslachtig voelen, een kort lontje en slecht slapen. 

Voor je het weet weer zo'n conflict privé of op je werk.

Soms heb je gewoon echt even hulp nodig en mag je stoom afblazen.

  • Persoonlijke groei

Ik help je bij het (her)vinden van je energie, motivatie en een levenskoers. Als je piekert over de volgende vragen;
Wat wil ik eigenlijk? Wat kan ik? Wat motiveert mij?

Past deze baan nog wel bij mij? Moet je of wil je een andere richting op?

  • Je talenten ontdekken & benutten

Leren om je wensen te kunnen omzetten in realiteit.

Door inzicht te krijgen in jouw unieke talenten krijg je meer zelfvertrouwen en motivatie om je dromen te bewerkstelligen.

  • Ontplooi jezelf, voel je vrij en onbezorgd, betere relaties en liefdevoller in het leven leren staan.

Door diverse methodieken kun je leren je gedachten beter te managen, zodat je energie in negatieve gedachten afneemt en je weer ruimte creëert voor positieve gedachten. Denk goed, voel je goed. 

"Het zijn niet de problemen zelf die het ons zo moeilijk maken, maar de manier waarop we tegen deze problemen aankijken".

Bewust worden van je eigen gedachten, rationeel en irrationeel. Soms is een gedachte je tot last, vaak zonder dat je je daarvan bewust bent. 

Je doet wat je denkt.

Natuurgeneeskundige behandelingen

Dit is een combinatie van coaching, energetische behandeling en meditatie vormen. Alles is met elkaar verbonden, emotioneel, lichamelijk en verstandelijk. Door deze combinatie van behandelingen kom jij in balans.  

Regressie therapie

Het doel van regressietherapie is dat je contact maakt met het verleden en samen met mij terug gaat naar gevolgen van vroeger die je hier nu belemmeren. 

Je kunt in therapie voor recente problemen maar ook voor problemen van jaren terug en misschien zelfs levens terug.

Door de problemen alsnog te verwerken & integreren in het nu, komt er begrip en aanvaarding. Een emotionele ontlading die geeft vaak ook lichamelijke opluchting, begrip en inzicht zodat je weer verder kunt.

Meditatie training & Geleide meditaties

Het is bewezen dat meditatie je focus, helderheid en kalmte bevorderd. 

Goed tegen stress en je bloeddruk, eigenlijk voor je hele lichaam en geest een makkelijke manier om sterker, rustiger en gezonder te worden.

Geleide meditatie is een eenvoudige manier om te beginnen met mediteren. Ik begeleid je met mijn stem, in een verhaal naar een betreffend thema. Dit kan op jouw situatie specifiek worden toegepast.

Wat is het verschil tussen een dipje en stress? Gezonde stress en ongezonde stress?

Wanneer wordt STRESS ongezond?

  • Heb je weinig energie? 
  • Je chaotisch geworden bent?   
  • Slaap je slechter en pieker je veel?
  • Snel huilen of boos worden? Heb je last van eetbuien of zit je maag op "slot"?
  • Regelmatig hoofdpijn of het gevoel hebben van een hoofd vol watten?
  • Prikkelbaar en daardoor conflicten?
  • Somber en liever niemand om je heen?

Herken je dit?

Misschien heb je meer stress dan je dacht. 

Iedereen ervaart gezonde stress

Gezonde stress maakt dat je in gevaarlijke situaties snel reageert, onze natuurlijke vlucht reactie.

Deze stress maakt ons snel, alert en sterk, prima dus.

Gezonde stress hebben we ook allemaal bij spannende dingen die we doen, zittend in een achtbaan, of de eerste dag op je nieuwe werkplek.

Een enge film zien, die wedstrijd spelen waar je zo lang op heb getraind, je rij examen, en zo zijn er veel meer momenten te noemen die gezonde stress geven.

Deze stress verdwijnt als het moment voorbij is.


Maar wanneer wordt stress ongezond?

Als die stress momenten langdurige spanningen geeft.

  • Langdurige spanningen zoals werkeloos zijn, 
  • Continue hoge werkdruk, slepende conflicten privé of werk, spanningen door de hoge sociale druk. 
  • Stress klachten door studie.
  • Of juist je eenzaam voelen en moeite hebben met contact maken, angstig zijn.
  • Ouderen die na een druk werkzaam leven spanningen ervaren, om hun tijd zinvol in te vullen.
  • Spanningen door "trauma"ervaringen vanuit je jeugd.
  • Spanningen op financieel gebied, omgaan met instanties die je niet begrijpen,
  • Spanningen door ziekte bij jezelf of naasten, langdurige mantelzorg wat veel van je vergt.

Kun je ongezonde stress symptomen herkennen? 

Dit zijn zes signalen de ongezonde stress kunnen aangeven en die niet te lang moeten duren.

  • Regelmatig hoofdpijn, weet je niet waardoor het komt en heb je er de laatste tijd meer last van? Spanningen van de spieren in je nek, rug en schouders die gespannen staan kunnen hoofdpijn geven.
  • Hartkloppingen, Je voelt je hart dan snel hoog in je keel kloppen of erg onregelmatig. Dit kan je angstig maken of een paniekaanval uitlokken.
  • Afvallen of juist aankomen, geen eetlust meer hebben of een knoop in je maag hebben, langdurige stress kan ervoor zorgen dat je afvalt. maar langdurige stress kan er ook voor zorgen dat je meer troost zoekt in eten, gevolg is dat je aan kan komen. Je lichaam geeft signalen die niet meer kloppen.
  • Slaap en concentratie problemen, slecht slapen en veel piekeren is een bekend voorbeeld. Je bent moe maar door al die stress hormonen lukt het maar niet om in slaap te komen. je piekert je suf wat je kan doen om uit situaties te komen, hoe je problemen kunt oplossen, enz. Maar door te weinig slaap ben je overdag vermoeid en is je concentratie slechter. Je kunt niet rustig bedenken wat je aan de situaties kunt doen, gevolgd door weer zo'n onrustige nacht. Langdurig slecht slapen maakt ook dikker en geeft ook serieuze lichamelijke gezondheidsklachten. 
  • Stemmingswisselingen, Kortaf zijn, huilen om de kleinste dingen of zomaar ineens in huilen uitbarsten, sneller geïrriteerd zijn, of juist boos worden en je agressief gedragen. je somber en leeg voelen.
  • Gedragsveranderingen kunnen ontstaan als je langdurige fysieke en geestelijke stress ervaart. moeite hebben met contact maken en het eigenlijk ook geen contact wil hebben. angstig voelen en je terug gaat trekken, snauwerig worden en door prikkelbaar gedrag conflicten krijgen. Meer gaan drinken en/of middelen gaan gebruiken om die onrust maar even niet te voelen kun je ook anders gaan gedragen.

Als je dit herkent is het belangrijk om in actie te komen. Wandelen of sporten kan stress verdrijven, ontspanningsoefeningen, mediteren of je hart luchten bij vertrouwde mensen. Creatief proberen te ontspannen door tekenen, knutselen, dansen, enz. kan een begin zijn. 

MAAR zoek hulp, blijf er niet te lang alleen mee tobben.  

2176